sunnuntai 18. kesäkuuta 2017

Totaalisesti lomalla

Viikonpäiviä ei ole. Ne eivät ole tarpeen. Eivät nyt. Maanantailla ja lauantailla ei ole eroa - ne ovat yhtä paljon lomapäiviä keskenään. 

Aika ei muutenkaan ilmoita itsestään muuten, kuin sisäisen kellon mukaan. Ja juna-aikataulujen. Siinä on aika vähän aikataulua arkeen verrattuna.

Tällä hetkellä katson Alppien vuoristomaisemaa. Hämmästyn joka kerta sen kauneudesta. Mieli on kevyt kuin höyhen. Se vain mukailee kaikkea kaunista näkemääni. Tätä on loma. Olisi hienoa päästä lomatunnelmiin kotona. Minulle kuitenkin kunnollinen irrottautuminen vaatii myös ympäristön vaihdoksen. Ja täällä reilaamassa ympäristö vaihtuu juuri niin tiuhaan, kuin haluan. 

Hymy nousee kasvoilleni kevyesti. Vastaantulijoille, jylhille vuoristomaisemille, vihreille pelloille, kukkiville kukille, kauniille rakennuksille, makeille hedelmille. 

Aamuisin huoneessamme soi Scandinavian Music Group ja First Aid Kit. Ne peilaavat tunnelmaltaan mielenmaisemaani parhaiten. Erityisesti SMG:n ''Melkein kuin uusi'' on fiilikseltään olotilaani kuvaileva. Sen vertauskuvat ja musiikin sävymaailma ovat kuin sydämeni puhetta.


'' Muutin tavarani saarelle
kiipesin katolle
Olin jättänyt murheet
olin maalannut seinät
olin siivonnut suuni
Vain laiva huusi
vain laiva huusi
Tietä oli rakennettu pitkään
kuopasta nostettiin 
tänäänkin kylmää savea
Päätin hankkia lapion
peitän sillä jäljet
jotka seuraavat mantereelta

Hei, sillalta ongitaan
Hei, juon kalamiesten kanssa madeiraa
Hei, jos silta sattuisi romahtamaan
Ei, en palaisi mantereelle milloinkaan
milloinkaan


Heilutin tietäjänaisille
laskeuduin kadulle
Olin korjannut ryhdin
Olin täynnä ideoita
joita naapuri matki
Vain paju itki
vain paju itki
Joku katsoi minua pitkään
pilven raosta pääsi pikkuisen liikaa valoa
Päätin hankkia ritsan
käytän sitä keväisin itsepuolustukseen

Hei, sillalta ongitaan
Hei, juon kalamiesten kanssa madeiraa
Hei, jos silta sattuisi romahtamaan
Ei, en palaisi mantereelle milloinkaan
milloinkaan

Vain paju itki
Vain laiva huusi
Olin melkein kuin uusi
olin melkein kuin uusi
melkein kuin uusi
melkein kuin uusi''


Ihana, ihana loma. <3

- Ilona


*Laulun sanat: Terhi Kokkonen 

*Kuvat on otettu Saksan Cellessä. Mekko on Indiskasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti