tiistai 20. kesäkuuta 2017

Interrailin soittolista


Olen ihminen, joka elää ja hengittää musiikkia. Musiikki on aina näytellyt iso osaa elämässäni. Olen laulanut jo ennen, kuin olen oppinut muodostamaan oikeita sanoja. Bravuurina oli kuulemma Jari Sillanpään Satulinna siansaksaksi. Laulaminen on kulkenut aina rakkaimpana harrastuksenani mukana lapsuudesta aikuisuuteen, muuttaen muotoaan vain välillä muotoaan. Se on minulle luontaisin ja palkitsevin keino ilmaista itseäni.

Laulamisen ohella myös musiikin kuunteleminen on minulle äärimmäisen tärkeää. En voi sanoa olevani musiikin suhteen kovin kaikkiruokainen - pikemminkin valikoiva. Joskus musiikista hakee hyvää fiilistä, joskus peilausta murheisiin. Joskus tunnelma ratkaisee, joskus sanoitukset. Yhtenevänä tekijänä kuuntelemaani musiikkiin on se, että haikeus kiehtoo minua. Se ei ole surua, vaan jotakin selittämätöntä kauneutta. 

Valtavirran trendit eivät minua musiikissa kiehdo. Kuuntelen sitä musiikkia, joka oikeasti puhuttelee minua. Musiikin kuuluu mennä joko musikaalisuus tai tarina edellä, ei iskevää ja tarttuvaa taustajumputusta orjaillen. 

Musiikki on kulkenut mukanani myös Interrailillä. Tällä hetkellä olen viettänyt useamman päivän Alppeja katsellen. Rauhallisessa pikkukylässä kauniin luonnon keskellä myös musiikki on ollut rauhallista. Ja totta kai omalla tavallaan kaihoisaa, kuten mieltymyksiini kuuluu. Tässä on erittäin tiivistetty soittolista täällä fiilistellyistä lauluista. Niissä mennään tunnelma ja sanoitukset edellä. 

Angus & Julia Stone - Santa Monica Dream








Ihania kesän musiikkihetkiä kaikille. <3

- Ilona

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti